Het einde in zicht..! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bernadette Hoek - WaarBenJij.nu Het einde in zicht..! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bernadette Hoek - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht..!

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

06 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heee Mensen..!

Alweer een tijdje geleden dat ik wat heb laten horen, sorry..!

Maar ik was op 'vakantie'!
Donderdag vroeg in de morgen gingen we rijden.. 3 uur was de planning, maar aangezien men hier sloom is vertrokken we pas 3:45!
Toen geslapen, geslapen en geslapen.. in een ontzettend oncomfortabele auto.. (pap wat ben ik blij met onze ruime auto..:D)

Met kramp in de benen gingen we halverwege dan eindelijk stoppen om koffie te drinken..! een rooibosthee verder gingen we weer rijden.. nog een heel eind te gaan..!
Tegen 13:00 geloof ik, waren we dan daar..! In ST. Lucia..!
Snel alles uitpakken en hoppa naar de zee..!
Erg mooi! De Hyppo's liggen op de zandbanken te slapen..('t gevaarlijkste dier van SA)
helaas waren de krokodillen nogal afwezig..!
Eenmaal op het strand heerlijk een wind wat al het zand tegen je benen aan slaat..:p
haha..
Toen daarna gingen we even naar het dorpje..! Daar gingen we een ticket halen voor een rondvaart, waarin we opzoek gingen naar hyppo's, crocs and birds..!

Veel hyppo's gezien.. en een paar crocs..! veel vogels.. maar die waren vooral hoog in de lucht:P
DAt duurde zo'n 2 uur..!

daarna terug naar de camping, en de mensen hier doen savonds niks anders dan vlees braaien en drinken...
gezellig opzich.. maar na een paar avonden wel onwijs saai..!
De campings hier zijn ook erg afgesloten en hebben niks bijzonders zoals ik gewend ben..!

De volgende dag gingen we door rijden naar Cape Vidal..! eerst nog even boodschappen doen(wat ze hier ontzettend veel doen, omdat ze zoveel eten:P) en toen doorrijden naar een krokodillenpark..!
Erg leuk.. en vooral om de reactie van die dieren te zien..! ze reageren zo snel en ze kunnen 3 keer hun lengte springen (ongelooflijk niet??)

daarna reden we door naar Cape Vidal.. dat is in een beschermd natuurgebied.. en we zagen dan onderweg ook allerlei dieren..! Cape Vidal bestaat eigenlijk alleen maar uit 1 camping..! en dat ligt zon uur rijden van 'de bewoonde wereld' af..!
het enige wat er op de camping is is een klein winkeltje en de zee..!
DAt is dan ook wat we gedaan hebben.. bij zee liggen, dieren kijken en verder beetje vlees braaien..(braaien is BBQ)
beetje verveeld op gegeven moment..!

zondag zijn we dan weer terug gekomen..! hele dag in de ruimtelijke auto!
en eenmaal thuis, brrrrrrrrr wat koud! bij zee was het naamlijk 25 graden en hier is het 11 graden..!

Snel douchen en klaar maken voor de kerk..! wat overigens weer een half uurtje duurt..!
ooh wat trouwens apart was.. ze doen hier niet moeilijk over zondags eten enzo kopen..!en uit eten gaan.. zo gingen we dan onderweg ook ergens eten..

vandaag zijn we weer druk in de weer geweest, nadat ze weer wakker waren hier, hahaha..
11 uur vertrokken we dan eindelijk..! eerst naar union building..! Wat een gaaf gebouw!! ZOO jammer dat we niet naar boven mochten, het schijnt dat president daar was.. dus we mochten niet naar boven..:( erg jammer want is erg mooi!
toen maar de tuin ertegen over bewonderd.. ook erg mooi en strak en het enige gras wat ook echt groen is..:P

daarna reden we door naar Sammy marks huis, dat is een huis van een jood van vroeger. Maar die was gesloten op maandag..!
Toen reden we door naar een ander dorp zon 50 km verderop..! daar waren allemaal huisjes met winkeltjes met antieke spullen.. en een heerlijk restaurantje waar we hebben gegeten..!
toen reden we naar de menlyn mall..! dat is ook zon groot winkelcentrum hier..! erg groot, maar veel winkels voor huishoudelijk spul..! jammer..! haha maar verder waren we er ook niet bijzonder lang..! Het duurde echt minstens een uur om weer thuis te komen..!!

En nu zit ik weer hier..;)
Ik kom eerder naar huis..! misschien al bekend.. maar woensdag as. vlieg ik terug naar Nederland..! HEt is erg mooi en leuk hier..! maar het is lang genoeg voor mij..! Het gemis naar huis wordt te groot!
Daarom zal dit dus ook 1 van mijn laatste berichtjes zijn, omdat ik alleen morgen nog hier zal zijn! In Nederland zal ik nog even een berichtje plaatsen..;)

Liefs voor jullie en leuk al jullie reacties..!!

• 06 Juli 2009 - 18:40

Michel:

Heeey weer een super mooi verhaal:d

• 06 Juli 2009 - 19:09

Papa:

He Berna tot woensdag!
    Ben erg benieuwd naar je verdere verhalen.
    De bevestiging die ik jou gemaild heb is toch wel aangekomen he?
    Liefs pap

• 06 Juli 2009 - 20:20

Baukje:

we horen hier vast nog wel meer van je belevenissen!!
    en een goede reis terug!!!
    groetjes en tot horens!!

• 06 Juli 2009 - 20:22

Mama:

He berna een geweldig verhaal je hebt echt ernorm veel gezien. Ik ben erg benieuwd naar je foto's Hopelijk plaats je morgen nog 1 verhaal Super hoor. Nou de groetjes daar aan iedereen xxxxx

• 07 Juli 2009 - 06:41

Willy:

Lieve Bernadette,

Hopelijk ga je nog leuke dingen zien vandaag!
    Voor morgen een hele goede reis terug!

Liefs van ons vieren.