bruiloft - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bernadette Hoek - WaarBenJij.nu bruiloft - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bernadette Hoek - WaarBenJij.nu

bruiloft

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

28 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria



Hier maar weer eens een berichtje van mij..:d

Gisteren hadden we de bruiloft van haar neef Albert en Delene..
Wat een rare dag.. de avond ervoor gingen we pas tegen 12 uur naar Anneke's huis toe.. want daar sliepen wij als 'jongeren' omdat de ouderen bij mijn gastgezin slapen..
toen we hier kwamen was het zoo koud.. de huizen hier zijn zo koud omdat ze geen kachels in huis hebben.. dus we zaten in onze winterjas op te warmen voor de openhaard..! In Nederland zet je gewoon lekker de kachel aan.. maar dat hebben ze hier niet. jaa ze hebben van die draagbare verwarmingen enzoo.. die ik ook op men kamertje heb staan..:D

Maargoed.. toen tegen 1 uur ben ik maar naar bed gegaan want ik was moeee.. ik sliep heelrijk alleen op een kamer.. dus geen gekletst ofzo..:D

maargoed.. smorgens toen ik wakker werd zaten ze allemaal al in de kamer.. maar ze waren allemaal zoo lui .. hahah.. ze zaten tot 12 uur in hun pyama.. en de bruidegom net zo.. Je bent toch gestrest op je bruiloft?? je moet toch van alles doen smorgens..?? haha nou hie rniet hoor;)

Toen gingen we maar eens eten enzo.. en heb ik een tijdje zitten lezen.. want pff vordat ze allemaal es klaar waren..:P toen gingen we nog even naar de winkel.. toen we terug kwamen even omkleden.. en toen tegen 14:30 naar de locatie waar ze gingen trouwen.. ze trouwen hier niet in een kerk ofzo.. ze hebben een locatie.. en daar zit een zaaltje bij.. en daar komt de dominee dan heen en dan gaan daar trouwen.. en dat is eigelijk alles.. het lijkt heel erg Amerikaans.. hoe ze hier de bruiloft doen.. ze hebben een 'made of honour' en zij heeft dan een mooie jurk aan.. en die houd dan de bloemen vast enzo..
en een meisje die dan de blaadjes strooit als ze binnen komen..
ze blijven ook de heel tijd staan.. het bruidspaar en de 2 ja.. euh.. getuigen zijn het neit want dat waren de ouders.. maargoed.. de 'dienst' duurde maar 30 min. en dan gaat iedereen naar buiten en pakt van die bloemblaadjes en gooit die over het bruidspaar als ze naar buiten komen..

Toen stond daar wat drinken op ons te wachten en het bruidspaar ging foto's maken.. dat duurde erg lang.. en wij konden dan ondetussen de trouwzaal in.. maar daar meosten we lang wachten. De zaal zag er echt zo uit zoals je in een film ziet zegma..!
de ouders en bruidspaar ziten voor aan een rechte tafel en de andere gasten zitten volgens een tafelindeling..

toen gingen we uitgebreid eten.. en daarna gingen ze dansen.. wat ze hier doen is Vasdans.. dat is zegmaar man en vrouw samen dansen..

Ooh trouwens daarvoor moest de bruidegom ja zo'n strik oid. van de bruid haar been afhalen.. hij was geblindoekt en zijn handen waren vast gemaakt..
Hahah dat was heel apart.. de bruid ;lach in een deuk enzo hahaha..
maargoed.. daarna ging de bruid het bruidsboeket gooien enzo.. hah.. net uit de film heh..;)

Gisteravond bij het feest.. pff die mensen hadden zoveel gedronken dat ik twijfelde of ik nog wel veilig thuis zou komen:P haha.. mar ik ben toen met een nichtje van elana en haar verloofde naar Anneke's huis gegaan.. want zij waren nog lang niet uitgefeest.. haha..

vanmorgen lekker uitgeslapen en nu zit ik hier..! Ik ben benieuwd of ze hier nog naar de kerk gaan ofzo..?? tis inmiddels 11 uur duss.. betwijfel 't ! haha..

Noud at was het wel weer.. ik weet niet wat ik morgen ga doen.. ik weet wel dat ik woensdag naa St. Lucia ga voor 3 dagen..! Dat is naar de zee en ze zeggen dat het daar erg mooi is .. dus ik ben benieuwd..:D

Nou toedels maar weer..:D

  • 28 Juni 2009 - 13:37

    Papa:

    Hoi Bernadette.
    Lijkt mij wel een heel leuke ervaring zo,n bruiloft. Wat een cultuur verschil he!
    Ik ben nu net terug van mijn werk en het is hier erg warm en benauwd.
    Vanavond gaan we even naar Opa toe.
    Geniet maar flink van deze vakantie en heel veel plezier in ST. Lucia
    xxxxxxxxxxxx Pap

  • 28 Juni 2009 - 14:36

    Mama:

    He die bernadet, leuk zo'n dagboek elke dag om te lezen onder het genot van een kop koffie. Het zal best een cultuur verschil zijn denk ik Nou i k heb vandaag gewerkt Geniet van je vakantie tot de volgende ronde groet en xxxM

  • 28 Juni 2009 - 14:56

    Willy En De Rest:

    Lieve Bernadette,

    Tjonge wat een verschil, als ik dan aan de drukte van 19 juni denk, ik stond 7:00 al naast mijn bedje.....
    Lijkt me super om mee te maken.

    Lekker zeg dat je een paar dagen naar de kust gaat, ben benieuwd naar de ervaringen en verhalen die je daar weer op doet.

    Ik heb nu een werkweek van 32 uur achter de rug en ga lekker genieten van een paar vrije dagen. Het beloofd hier mooi weer te worden, dus lekker genieten van de zon!

    Liefs van ons viertjes!

  • 28 Juni 2009 - 21:16

    Jorieke:

    Wauw!!

    Enorm naar je zin daar ofniet?? Ben benieuwd naar nieuwe verhalen en foto's!:D Misschien kunnen we nog even meeten als je terug bent, voordat ik er vandoor ga?!

    Ik ga deze week in ieder geval knokken;) hopende dat ik mijn studie gewoon mag vervolgen!!

    Have fun!:D
    (K)

  • 28 Juni 2009 - 22:22

    Janieke:

    Joehoe!

    dit klinkt zoo leuk! fijn dat je het daar naar je zin hebt!:D
    Heul veul plezier in St. Lucia! Dat beloofd wat denk ik!;)

    xx

    (ps:niet heel toevallig het bruidsboeket gevangen?je weet wat dat betekend he?!:P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Bernadette

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 6728

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 08 Juli 2009

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: